Nyhetsartikkel

05 des. 2016

Renovasjonsordningen


Etter at Veireno overtok renovasjon på vegne av Oslo Kommune har borettslaget opplevd store mangler i renovasjonen. Enkelte områder har vært uten renovasjon i 3 uker og søppelrommene er overfylte.

Stadige henvendelser til Renholdsetaten har kun medført meldinger om at klager er registrert og vil bli behandlet. Etter litt hjelp av media, Akersposten, se artikkel om manglende søppelhenting. Overliggende søppel ble tømt idag mandag 5 desember. Tiden vil vise om forholdene er ordnet permanent.

Dersom du opplever manglende henting kan du sende klage til Renholdsetaten, enten via telefon 2180 (Oslo Kommune) eller epost: postmottak@ren.oslo.kommune.no

Veireno har overtatt all henting av restavfall i Oslo. Stadige rapporter om uteblitt henting har versert i pressen og hos oss gikk det greit de første par ukene. Dessverre har vi ved innledningen til desember opplevd at flere av våre beholder ikke ble tømt.

Henvendelser førte ikke frem og det tok 3 uker før søppelbil kom for å tømme. Om dette skyldes pressedekning, se Akersposten 5 desember, eller stadige henvendelser fra bebore og styret er uvisst.

Vi håper situasjonen nå er normalisert, men opplever du manglende tømming eller andre problemer ber vi om at dette rapporteres Renholdsetaten så fort som mulig og gjerne med kopi til styret.

Oppdatert: torsdag 16-jan.-25